Thursday, March 11, 2010

Víc koní


Dny tu letí jako voda…ráno mě brzy vzbudí cikády a hluk motorek s odšroubovaným tlumičem, což je strašně cool…ale mě to nevadí, páč stejně nechodím spát se slepicemi
Ti krajané, které jsem zatím poznala, jsou moc v pohodě lidičky…a už se těším na výuku. Žije se tu v poklidu…tempo do pohody, lidi do pohody, moc příjemný. Dnes jsem se dala do práce…připravila učebnu, napsala třikrát nanečisto a dvakrát načisto českou abecedu a výslovnost para los espanoles…nakoupila pomůcky…a pro na první hodinu plánuju upéct babiččiny nenapodobitelné vdolky(volím nápovědu – přítel na telefonu – máma). Toto obnášelo objednat v obchodě tvaroh..až dnes podojí, tak ho připraví…a ve středu můžu konat. Podávat je budu s našou slivovicou..tím nic nepokazím.
Ráda bych sdělila mým capoeiristům, že jsem začala trénovat. Sice zatím sama, což nevadí, když je co pilovat…ale prostory mám úžasný – klimatizovaná třída či dvorek. Většinou jsem venku, pěkně navečer, přes den by mě kleplo…a povím vám…je to paráda! Kdo bude mít cestu do Brasil…estou acá esperando os..
Taky bajk už se třepe v koutě. Ještě sehnat mapu…páč kdo mě zná, tak ví, že s mapou se ztrácím mnohem spolehlivěji (že jo, Stánička?).
Ráda bych se s vámi podělila o své první setkání s pro mě absurdně největším postrachem a to s pavoukem. Ano, je to tak…ač mě všichni ubezpečili, že velcí pavouci jsou jen na poli a v lese, jsem při své podvědomé „Check in spider akci“ zmonitorovala opravdu luxusní černý exemplář pod knihovničkou…moment, probíhá checking…ok, opět zpět. Co jsem udělala? Chvíli panikařila a mluvila sama pro sebe: „Máme problém, jééé, to je problém. Co budeme dělat? Néé, co budeš TY dělat?!(v tomto momentě jsem přešla do osoby první a uvědomila si, že tento velký macatý problém pod knihovničkou musím vyřešit JÁ!! ) Tak jsem se tomu postavila čelem...chňapla jsem telefon a utekla na ulici…odhodlaná spát klidně i tam. Váhavě vytáčím číslo kamarádky Marty, nenápadně vyzvídám co ona tropí a když zjistím že je doma, tak jí vesele oznámím můj velký problém, stepujíc před domem. Načež Marta přispěchá (naštěstí bydlí jen za rohem) a statečně se smíchem pavouka odstraní..já stále přešlapuju a komunikuju z venku. Marta mi následně vysvětluje, že to je v pohodě, že se neobjevují každý den…a že prý ani nebyl velký, že jsou větší a že mi nic neudělá, protože to jsou pavouci, co přichází většinou kanálem (na zahradě mám tři!)a co rádi požírají kuřátka…no, uznejte sami! Nebo spíš samy! Uklidnilo-by vás to? Zasmály jsme se (já trochu křečovitě) a Marta odchází…a vše je “v pořádku“. Hnaná svojí schýzou, nelením a vyrážím na dvorek s eurofoliemi a izolepou, kanály pečlivě zakryju a po všech stranách přelepím. Ucpávám vším možným skulinu pod dveřmi, a tak tu sedím na židličce a bolí mě břišáky, páč mám nohy ve vzduchu…a monitoruju stěny i podlahu…taky postel odstavím a moskytiéru pořádně vypnu…srkám tereré a dám si víno..ať spím jak dudek a vůbec, lidičky…proč pánbůh neudělal místo pavouků třeba prostě jen víc koní?

3 comments:

  1. Zdravím z Práglu Janka, kde zrovná posněžívá takže pohled na to jak rajtíš v plavečkách a děláš buchty je záviděnohodný :). Ale za ty pavouky bych to nevyměnila, taky se jich bojím jak čert kříže, doufám že se ti nestane to, že přijdeš ke kanálku a bude v něm prokousaná díra :o). Tak strachům zdar! Ilke

    ReplyDelete
  2. Jé pavoucí! A že bys jako správně vychovaná slečna zviřátko náležitým způsobem vyfotila a mě k posousení snímky předložila?
    Chci víc pavouků na zdejším blogu!

    Bůh vymyslel pavouky, protože nechat to všechno na koni, mouchy by nás i s kobylama sežraly .-)

    A jak že teda došlo k odstranění toho pavouka? Předpokládám humánním způsobem?!

    Ferenc Jupiter Vesmírný Kolektor

    ReplyDelete
  3. Milý jupitere vesmírný,nevím, kde jsi přišel na správně vychovanou slečnu... ale ok. Obávám se, že tady moc fotek pavouků neuvidiš...jestli ano, budou dost rozmazaný. :-)
    Humánním způsobem? Obávám se, že ne...ikdyž to je téma názoru, co je humánní...myslím ale, bohužel, že to pavouk nepřežil - tak to aslepoň dělají tady. J

    ReplyDelete